Mitsubishi Lancer Evolution
Mitsubishi Lancer Evolution
Z motorového prostoru vyšlehne zvláštní mechanický zvuk, který střídá bublání přeplňovaného dvoulitru. Hrubý zvuk motoru se dramaticky liší od broukání civilních turbobenzínů například v Octavii RS nebo Golfu GTI. Lancer Evolution se narodil pro závodní tratě a tuto skutečnost řidiči i všem okolo připomíná v každé zatáčce, při každém přidání plynu.Výfuk hluboce oddechuje, pod kapotou probíhá koncert všech částí agregátu, do něhož občas promluví kompresor klimatizace. Přímo úměrně s provozní teplotou roste i teplota mé krve a ještě než stihnu poprvé pobídnout motor, opět se nachází na bodu varu. Jdu na to. Lehce pouštím tuhý spojkový pedál (tak to má být, sporťák potřebuje předimenzovanou spojku) a přidávám plyn.
Otáčky okamžitě vystřelí nahoru, ale do 2000 se nic dramatického neděje. Na rozdíl od dvoulitru pohánějícího starší Subaru Impreza motor v Lanceru Evolution táhne odspodu, ale žádné běsnění vážně nečekejte. Nedočkali byste se. Ok, přitvrdíme, říkám si v duchu, nechávám zařazený druhý převodový stupeň a vyženu otáčky na 2500. Hmm, to vypadá mnohem lépe, ale stále čekám na tolik opěvovaný brutální zátah.
Otáčky překročily 3000. Právě jsem navštívil automobilový ráj. Motor přimáčkl auto k zemi a vystřelil dopředu silou tisíce mohutných praků. Rychlý sedan právě ukázal svou pravou tvář, z 60 km/h zrychlil během několika sekund na 120 km/h a žádá si víc. Ručička otáčkoměru se právě nachází tam, kde umírají turbodiesely a kdyby se uměla smát, určitě se řehtá, až se za břicho popadá.
Plusy:
- prostorný interiér
- sportovní sedačky Recaro
- špičkový podvozek
- přesná šestistupňová převodovka
- komunikativnost řízení a podvozku
- silný motor s lineárním zátahem
Mínusy:
- vysoká spotřeba
- strohý interiér
Náhledy fotografií ze složky Mitsubishi Lancer Evolution